Terug in Australie! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Akkeliene Postema - WaarBenJij.nu Terug in Australie! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Akkeliene Postema - WaarBenJij.nu

Terug in Australie!

Blijf op de hoogte en volg Akkeliene

18 Februari 2013 | Australië, Darwin

Hoi!
Inmiddels ben ik alweer terug in Australie zoals sommigen van jullie ongetwijfeld weten. Vanuit Wanaka zijn Hans en ik via het prachtige zuiden van Nieuw Zeeland op naar Christchurch gereden. Onderweg nog veel bijzondere beesten in het wild gezien, zoals zeeleeuwen, pinguins, superveel zeehonden, albatrossen en zelfs walvissen. In Christchurch hebben we de auto weten te verkopen en daarna zijn we teruggevlogen naar Auckland, waarna we met een huurauto naar Hamilton vertrokken waar Hans ging presenteren op de universiteit. Daarna hebben we het weekend nog benut om naar de Coromandel te gaan, dat is een soort schiereiland vlakbij Auckland.
En na het weekend vloog Hans terug naar Nederland (boehoe!!) en besloot ik om het vliegveld van Melbourne niet te verlaten -zoals eerst mijn plan was- maar om gelijk door te vliegen naar Darwin. Daar zit ik nu alweer een week. Ik ben gelijk op een georganiseerde toer gegaan naar Kakadu en Litchfield natuurparken, wat erg mooi was. Overal watervallen en prachtige natuur alom. Er zwemmen hier overal enorme krokodillen rond, dus veilig badderen is er hier bijna niet bij.
Verder is hier in Darwin eigenlijk weinig te beleven, het is hier ook nog eens ondraaglijk heet (37 graden was het vandaag) en vochtig dus heel veel zin om actief bezig te zijn heb je ook niet. Bovendien speelt mijn enkel soms nog wat op, o ja, dat ben ik nog vergeten te vertellen, onderweg heb ik mijn enkel nog ergens verstuikt.. Ik moest een aantal dagen rust en koelen, en nu is het nog steeds wat dik. Ik denk ook dat dat komt door de hitte dat de zwelling niet helemaal af neemt. Maar goed, hopelijk snel weer helemaal hersteld.
Morgen moet ik me hier nog zien te vermaken en dan ga ik woensdag met de trein op naar Alice Springs, een treinreis van 24 uur midden door de outback van Australie. In Alice Springs zit ik dan een week (de trein gaat namelijk maar één keer per week), vanuit daar ga ik op tour naar Uluru, dat is waar het landschapsicoon van Australie zich bevindt; Ayers Rock. En wat ik verder ga uitspoken weet ik nog niet, voornamelijk bij het zwembad hangen denk ik, want het zal daar ook wel warm zijn. Daarna met de trein (weer 24 uur) op naar Adelaide, daar ben ik ook vijf dagen en dan richting Sydney (ook 24 uur, zo krijgen jullie een beetje een idee van de afstanden hier). En daarna weer op naar huis (Hans is druk bezig om een onderkomen te regelen in Ulrum, waar ik dus eerst ook zal wonen voordat we naar het westen gaan verhuizen). Ik weet nog geen datum, want ik moet het nog omboeken, maar het zal ergens medio maart worden denk ik. Ik ga geen foto's plaatsen, want het internet is hier heel langzaam, maar ik heb ondertussen al een aantal fotoboeken naar Nederland opgestuurd, dus die moeten jullie dan maar komen bekijken als ik weer in het land ben! Tot dan! xxx Akkeliene

  • 18 Februari 2013 - 10:59

    Liana:

    Hoi daar down under.
    Geniet nog maar even van je "luie" leventje voor je straks weer in het gareel moet ;) hihi.
    Veel plezier
    groetjes

  • 18 Februari 2013 - 11:45

    Annette:

    he hallo zus!!!!

    wauw..... kan geen genoeg krijgen van je reizigersverhalen. mooi om te lezen dat je je goed vermaakt!
    ik hoop voor je dat je enkel snel de normale omvang weer krijgt. nog heel erg veel plezier ( dat zal ook wel lukken denk ik zo...) en tot over een paar weekjes....haha....

    liefs annette, marten, bram, eline en abel!!!!!

  • 18 Februari 2013 - 13:49

    Brenda:

    Mooie verhalen Akkeliene!
    En je gaat in Ulrum wonen, haha! Is mooi daar hoor. Kom ik je s weekends opzoeken als ik naar papa en mama ga ;)
    x Bren

  • 18 Februari 2013 - 13:49

    Brenda:

    Mooie verhalen Akkeliene!
    En je gaat in Ulrum wonen, haha! Is mooi daar hoor. Kom ik je s weekends opzoeken als ik naar papa en mama ga ;)
    x Bren

  • 18 Februari 2013 - 17:02

    Tineke Heuvels:

    Hoi Hoi,
    Leuk weer even je reisverslag te lezen, geniet er nog maar lekker van even die paar weekjes.

    Groetjes en tot snel, Rob en Tineke.

  • 19 Februari 2013 - 16:45

    Heit En Mem:

    Lieve Akkeiene,zoals jij het beschrijft moet het daar geweldig zijn.
    Laten ook de foto boeken zien,wat een belevenis.
    We zien naar je terug komst uit, met al je verhalen.
    Leafs;heit en mem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Down Under

Blabla

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2015

Nicaragua deel 2

24 December 2014

Nieuws uit Nicaragua!

18 Februari 2013

Terug in Australie!

19 Januari 2013

Geisers en gljetsjers!

23 December 2012

Nieuw Zeeland!
Akkeliene

Actief sinds 23 Aug. 2006
Verslag gelezen: 2193
Totaal aantal bezoekers 66350

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 23 Augustus 2017

Rondje Zwarte Zee met 'normale auto'

18 September 2012 - 18 September 2012

Down Under

29 September 2009 - 08 Februari 2010

Stage in India

Landen bezocht: