Geisers en gljetsjers! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Akkeliene Postema - WaarBenJij.nu Geisers en gljetsjers! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Akkeliene Postema - WaarBenJij.nu

Geisers en gljetsjers!

Blijf op de hoogte en volg Akkeliene

19 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hallo! Wij zijn alweer een poosje onderweg in Nieuw Zeeland. In de eerste week hadden we nogal wat regen en zijn we op het Noordereiland gebleven. Daar hebben we onze eerste geisers gezien en zelfs in een natuurlijke warm water bron gebadderd. Vervolgens in Wellington nog een kijkje aan boord van één van de Sea Shepherd boten genomen en daarna met de veerboot naar het Zuidereiland gegaan. Daar gingen wij richting het westen, eerst naar het Abel Tasman natuurgebied en vervolgens via het westen naar het zuiden. Bij het Abel Tasman park woonde iemand die Hans kende uit Zevenaar, dus vandaar dat we tussendoor ook nog op visite zijn geweest. Ondertussen hebben we ook geraft en zijn we met een helikopter over de Frans Joseph en Fox gljetsjers gevlogen, dat was erg indrukwekkend. De natuur is hier echt prachtig, goudgele stranden, ruige bergen, maar ook groene heuvels en weilanden met koeien en schapen. Een erg afwisselend land wat dat betreft. De foto's spreken verder voor zich. We hebben meestal in de auto geslapen, maar omdat het ook wel lekker is om even op één plek te blijven en Hans nog met zijn werk aan de gang moest, hebben we afgelopen week in een appartement in Wanaka gezeten. Morgen gaan we op naar Milford Sound, dat is een hele mooie fjord hier schijnt. Daarna gaan we via het zuiden op naar de oostkust. Groetjes van Hans en Akkeliene!

• 20 Januari 2013 - 07:16

Annette:

WAUW....wat een mooie foto's!!!
    echt schitterend!
    zo te zien vermaken jullie je opperbest.
    lekker vakantie houden en genieten van de omgeving en elkaar....wat wil een mens nog meer!!!!!
    blijf lekker genieten van alles en blijf ons maar jaloers maken...hahaha.

(en vergeten te vermelden dat jullie ondertussen ook nog een verjaardagsfeestje hebben gevierd....!!!)

veel liefs van ons allemaal!!!!!!!
    tût annette & marten, bram eline en abel.

• 20 Januari 2013 - 07:23

Akkeliene Postema:

Dat kun je wel bij de foto's zien die niet direct bij dit berichtje staan. Dan moet je op 'ga naar het overzicht' klikken. Wat ben je er vroeg bij trouwens? Zenuwachtig voor Ajax-Feyenoord?

• 20 Januari 2013 - 13:34

Liana:

Hoi daar down under,
    Het ziet er allemaal weer prachtig uit. Jullie zijn toch maar mazzelaars :)
    Hans nog gefeliciteerd met je verjaardag, dat was toch ergens om deze tijd? De exacte datum ben ik even kwijt ;)
    Ik wens jullie daar nog veel plezier.
    Groetjes Liana

• 20 Januari 2013 - 13:47

Sjaan:

Hey H en A!

T ziet er echt super mooi uit! Hoe lang blijven jullie daar nog? Nog twee weekjes ofzo?
    Heel veel plezier daar nog! Tot op Skype!

xx sjaan

• 23 Januari 2013 - 19:13

Eric:

Hey Hans en Akkeliene,

Dat klinkt toch weer geweldig allemaal, jullie nemen het er goed van.
    Ik ga nog even de foto's bekijken.
    Tot gauw,
    fan. Reinders

• 29 Januari 2013 - 09:57

Annet:

Hey meid,

foto's zien er super mooi uit. volgens mij wil je zo nooit weer terug naar ons koude kikkerlandje.
    Heel veel plezier nog.

xxx

• 30 Januari 2013 - 09:27

Anneke:

moaie foto,s!

• 01 Februari 2013 - 22:16

Lokke:

Hey faam, hoe is het? Ik heb net je foto's bekeken: NICE!! Genietse!

• 03 Februari 2013 - 15:36

Judith Joosten:

Hoi Hans en Akkeliene
    Ziet er allemaal nog geweldig uit!
    Mooie foto's. Beter dan hier het regent alweer!
    We wensen jullie nog veel plezier samen.
    Liefts Jan en Judith x

• 17 Februari 2013 - 11:34