Rondje Zwarte Zee met 'normale auto' - Reisverslagen van Akkeliene Postema - WaarBenJij.nu Rondje Zwarte Zee met 'normale auto' - Reisverslagen van Akkeliene Postema - WaarBenJij.nu
Rondje Zwarte Zee met 'normale auto'

Dag reiziger,

Omdat er online niet zo veel up to date informatie te vinden valt over een rondje Zwarte Zee maken, leek het me een goed idee om iets over onze prachtige reis van afgelopen zomer op deze blog te zetten. Het idee erachter is om mensen met hetzelfde idee wat handige tips en tricks te geven om deze reis te maken en je vooral niet af te laten schrikken door een aantal negatieve reisverhalen die op internet de ronde doen (bijvoorbeeld over de boottocht Zwarte Zee). De reis die we hebben gemaakt vertrok uit Friesland, door Duitsland, Polen, Oekraïne (overtocht Chornomorsk-Poti), Georgië, Turkije, Bulgarije, Roemenië, Hongarije, Slowakije en weer terug door Polen en Duitsland. In totaal zo’n 9000 km over land en ik schat zo’n 1500 km over zee, we hebben er een kleine 6 weken over gedaan.