Nicaragua deel 2 - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Akkeliene Postema - WaarBenJij.nu Nicaragua deel 2 - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Akkeliene Postema - WaarBenJij.nu

Nicaragua deel 2

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Akkeliene

10 Januari 2015 | Nicaragua, Granada

Hallo allemaal,

nog even een kort bericht uit Nicaragua. Na het vorige bericht zijn we inderdaad naar Isla de Ometepe vertrokken. Een erg mooi eiland inderdaad met twee vulkanen die we niet beklommen hebben. Wel hebben we een mooie motortocht (daar heb je hier geen rijbewijs voor nodig) over het eiland gemaakt, kerst gevierd en genoten van de rust en het strand. De dag voor oudjaarsdag zijn we op een ferry gestapt die ons in 10 uur ging overvaren naar San Carlos. Het was niet de meest aangename nachtelijke reis ooit, maar we hebben het overleefd. San Carlos is een klein plaatsje aan het begin van de Rio San Juan. Deze rivier is 160 km lang en verbind het grootste meer van Nicaragua met de Caribische zee. Op oudjaarsdag zijn we een stuk deze rivier opgevaren naar El Castillo. Een erg leuk plekje waar geen auto's rijden en dus ook geen straten zijn maar alleen maar paadjes. Wel hebben ze een disco wat goed uitkwam met de jaarwisseling. Diezelfde nacht ook een Frans stel ontmoet waarmee we op 2 januari zijn doorgereisd naar San Juan del Norte aan het einde van de rivier. Hier hadden we wel een beetje het idee dat we aan het eind van de wereld waren. Het stadje was erg vervallen en het regende er ook veel. Wel hebben we 2 geweldige jungletours gemaakt. Apen gezien, toekans, kikkers zo groot als een duimnagel, etc etc. Super dus. Aangezien het maar twee keer per week mogelijk was om uit dit plaatsje weg te komen zijn we na twee nachten weer vertrokken. Omdat het weer aan de Caribische kust dus niet geweldig was hebben we toen besloten om weer naar de andere kant van Nicaragua te gaan. Na 13 uur op de boot, 10 uur in de bus en twee nachten in plaatsen onderweg, kwamen we aan in San Juan del Sur. Dit is de meest toeristische plek van Nicaragua, maar bij lange na geen Scheveningen. Gisteren een vistripje gemaakt en 's avonds zelf gevangen tonijn gegeten. Lekker hoor!Over een weekje zijn we weer in Nederland en tot die tijd doen we het kalm aan hier, dus dit is het laatste bericht uit Nicaragua.

Groetjes Hans en Akkeliene

• 10 Januari 2015 - 08:51

Annette:

Hii globetrotters!!

Super om weer eenmooi reisverhaal te lezen.
    Zie erna uit om jullie volgende week weer in levende lijve te zien!!!

Liefs se van dijkjes.

• 10 Januari 2015 - 10:01

Jeannette:

Veel plezier nog daar! tot snel! xxx

• 10 Januari 2015 - 10:34

Elske:

Ha Liene en Hans!!! Geweldig om te lezen en t ziet er e ht prachtig uit. Geniet van jullie week daar nog!
    X

• 13 Januari 2015 - 09:51

Brenda:

Zin om jullie snel weer te zien!! Geniet er nog even van en uitkijken met oversteken ;) !

• 14 Januari 2015 - 10:46

Buuf:

Eindelijk heb ik de site gevonden en nu komen jullie al weer bijna naar huis Maar heerlijk dat jullie zo genoten hebben Alvast een goede terugreis gewenst van ons en heel veel liefs Tot ziens